KARIKATUR

Dari 7-11 haribulan Mac yg lalu, UPSM (persatuan pelajar di UKM yg aku sertai dari aku tahun satu sampai tahun 4) telah mengadakan program Minggu ICT dan Ketrampilan Diri edisi ke 7. Antara syarikat yg membuka gerai ialah MOY Publications yg mengedarkan majalah Ujang dan Apo. Beberapa kartunis telah turun padang. Seorang kartunis bernama Piston telah bermurah hati mencurahkan kreativiti melukis gambar bbrp org urusetia yg juga junior aku secara percuma.



Liyana atau lebih mesra dipanggil Kak Chik. Apa motif love2 yg melayang2 tu?


Ini lakaran cik Wani kita. Meriah sikit ada siput dan pokok


Asma versi kartun. Tapi pelik sebab rambut dia free hair. Apa la yg difikirkan kartunis tu bila lakar Asma ni. Kawan tu pakai tudung tapi dia lukis free hair pulak.



Ini Bedah versi kartun. Tak lekang dengan helmetnya

Satu2nya jejaka yang diberi penghormatan dikartunkan dirinya. Syafiq Helmi Sulaiman

Wajah sebenar Wani. Sama tak?


Inilah Bedah yang sebenar.

Asma tersenyum bangga dengan katak hasil lakaran kartunis Manggis

Yang ni pulak rasanya toyol. Karya Lepat.

"Dari kamar usang aku melihat dunia"

This entry was posted on Friday, March 11, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “KARIKATUR”

  1. wahh kreatifnya...lukis gmba cik pulau satu.. lalala~ ^^,

    ReplyDelete
  2. tapi sebenarnya gambar2 tu bukan saya yg lukis tau...gambar2 tu kartunis ujang yg lukis.Piston namanya

    ReplyDelete

Powered by Blogger.